Verwarm de oven voor op 175 graden.
Bekleed de springvorm met bakpapier.
Smelt het boter op het vuur in een klein pannetje.
Meng de amandelmeel met suiker en boter.
Bedek de bodem van de springvorm met het mengsel en bak 10 minuten in de oven.
Laat hierna afkoelen in de koelkast.
Laat de gelatineblaadjes 5 minuten weken in koud water.
Ontdooi de aardbeien of als je verse hebt, snijd de kroontjes eraf. Laat 2 aardbeien apart voor de garnering.
Pureer de aardbeien met een schone mixer. Verwarm de aardbeienpuree in een steelpannetje en voeg daarna de gelatineblaadjes toe om hierin te smelten.
Meng het aardbeienpuree met de kwark in de mixer.
Giet het mengsel op de taartvorm. Dek af met folie.
Laat minimaal 2 uur opstijven in de koelkast.